Cand ne gandim la Alpii elvetieni, cuvantul „infern” nu este unul care sa ii defineasca. Insa pentru cei care ii cunosc, varful Schilthorn din Mürren, Elvetia, a gazduit Proba Infernului inca de la prima editie, din 1928. Evenimentul este cea mai veche cursa de coborare cu schiurile din lume, iar lungimea de 15 km si diferenta de nivel de 2 km o recomanda ca fiind una dintre cele mai lungi si mai periculoase.
In fiecare an participa 1.800 de sportivi. Anul acestea au fost insotiti de un concurent neobisnuit; modelul Range Rover Sport, cu obiectivul clar de a stabili recordul cursei pentru cea mai rapida coborare pe timp de vara.
Cunoscut pentru viteza si performantele optime atat pe sosea, cat si in off-road, Range Rover Sport a fost modelul perfect pentru a parcurge acest traseul pe timp de vara, cand nu este acoperit cu zapada. Desigur, un SUV performant pe un astfel de traseu trebuie condus de un pilot talentat, in persoana lui Ben Collins.
Desi Ben este un pilot experimentat, localnicii erau in continuare socati de dorinta sa de a parcurge Proba Infernului intr-un vehicul. Cleeves Palmer, presedintele clubului de ski Kandahar a spus „Pista este presarata cu bolovani, ar fi mult mai indicat sa fie parcursa iarna, nu vara!” Acestea au fost vorbele unui veteran care a participat la 30 de editii.
Fara a se descuraja si pregatit pentru proba, Ben s-a urcat la volanul modelului Range Rover Sport, modificat numai prin adaugarea unei custi de siguranta, unor centuri de siguranta de curse si anvelopelor mai robuste si a pornit spre varf, pregatit sa parcurga Proba Infernului si sa dovedeasca faptul ca acesta este cel mai potrivit SUV pentru o astfel de incercare.
Obstacole mari depasite cu usurinta
De la gheata, bolovani si pietris la noroi, pamant si iarba, Proba Infernului are de toate. Si desi pare ca majoritatea vehiculelor nu ar putea ajunge la finish, Range Rover Sport a dovedit contrariul.
Datorita tehnologiei robuste Land Rover si programului de testare intensiva, Range Rover Sport s-a dovedit a fi modelul potrivit. Completand perfect puterea motorului V8 supraalimentat de 5,0 l, vectorizarea cuplului prin franare a monitorizat continuu unghiul de bracaj al volanului si a redus puterea, franand separat rotile, pentru a mentine vehiculul pe traiectorie. Acesta a depasit toate obstacolele pe care muntele i le-a aruncat in cale.
BEN COLLINS
Om vs. munte
Deoarece Proba Infernului este una dintre cele mai dure confruntari dintre om si natura, Ben s-a bazat pe sistemele de asistenta pentru sofer pe care le-a avut la dispozitie. Vectorizarea cuplului prin franare a ajutat la transferarea perfecta a fortei de tractiune la roti, in functie de conditiile intalnite pe parcursul coborarii. Terrain Response 2 si modul dinamic au fost activate pentru a asigura adaptarea rapida a vehiculului la conditiile de deplasare foarte diferite. Chiar si cand pamantul a fost inlocuit de ape si stanci, Ben a beneficiat de ajutorul tehnologiei, activand setarea Rock Crawl (bolovani), pentru a mentine agilitatea si controlul vehiculului.
Indiferent de vreme
La o altitudine de 2.970 de metri, vremea poate fi cel putin imprevizibila.
La inceputul probei si pe varful muntelui, temperatura era de zero grade, ceea ce insemna ca Ben a avut de traversat o portiune acoperita cu gheata si zapada topita, in timp ce cobora o panta cu o inclinatie de pana la 60 de procente.
Si asta nu a fost totul; de fapt, pe drumul spre valea Kanonenrohr, ceata si burnita au afectat vizibilitatea, iar ploaia necontenita a redus aderenta pe traseul deja periculos, pe masura ce temperatura a urcat pana la 18 grade.
DESCOPERITI CEL MAI AGIL SI MAI DINAMIC LAND ROVER