RIKARD BECKMAN, DIRECTORUL SI RESPONSABILUL CU RECUNOASTEREA AL COMPETITIEI G4 DIN 2006, DISCUTA DESPRE CAPABILITATILE VEHICULELOR SI SUPRAFETELE DIFICILE DIN BOLIVIA
Am petrecut un an si jumatate pentru recunoastere in vederea pregatirii competitiei G4 din 2006, iar in acest timp am devenit localnici. Stateam la Santa Cruz si stiam cele mai bune baruri, trasee si contacte.
Eram 2 suedezi, un sud african, 2 britanici si un spaniol. 6 oameni in cautarea celor mai bune locatii din Bolivia. Trebuia sa le gasim, sa le testam si sa le evaluam. Era foarte mult. Am gasit locuri fantastice, nebatute de picior de om – nici macar de ghizii locali.
Intr-o zi am urmat ce am crezut ca era o poteca. Si a inceput sa urce, nu mergea in S – ducea direct in sus. Era evident ca pe aici ar fi trebuit sa folosim un cablu. Era foarte, foarte abrupta. Pentru modelul Discovery nu a fost o problema, dar inclinatia era infricosatoare.
Bolivia are drumuri cu denivelari transversale extreme. Toate sunt pietruite, iar daca ai intalni astfel de portiuni in Suedia sau in Anglia, ai merge cu 5 kilometri pe ora, deoarece stii ca nu depasesc 100 m in lungime. Dar in Bolivia, asa era drumul. Mecanicul nostru a spus ca experienta din Bolivia a insemnat pentru amortizoare o utilizare mai intensiva decat pe intreaga durata de exploatare a masinii in UK.