Modificarile legislative, problemele privind sanatatea populatiei si transparenta testelor de emisii i-au facut pe multi sa puna la indoiala performantele ecologice si oportunitatea utilizarii motoarelor diesel.
Este important sa precizam ca motoarele diesel actuale sunt printre cele mai curate realizate vreodata.
De ce sunt motoarele diesel atat de controversate?
Unele dintre gazele generate de motoarele cu ardere interna provoaca probleme respiratorii, smog si reducerea calitatii aerului.
Desi motoarele diesel genereaza in medie mai putine emisii de CO2 decat motoarele pe benzina, acestea produc mai mult NOx. La motoarele diesel moderne, lichidul pentru tratarea gazelor de esapament (DEF) – cunoscut si ca AdBlue® – este utilizat intr-un sistem de reducere catalitica selectiva (SCR) pentru a converti NOx in azot si oxigen. Din 2006, toate modelele diesel Jaguar au fost echipate cu filtre de particule care elimina 99% din totalitatea particulelor din gazele de esapament.
Motoarele diesel care respecta ultimele standarde de emisii EU6 dispun de tehnologie SCR si astfel genereaza mai putine emisii de NOx si de particule decat motoarele diesel fabricate inainte de intrarea in vigoare a acestor standarde.
Din cauza impactului asupra sanatatii publice, o serie de orase europene au anuntat masuri prin care se incearca reducerea poluarii cu NOx. De exemplu, Londra a introdus T-Charge, o taxa suplimentara celei de congestie, pentru a descuraja circulatia in anumite zone a vehiculelor diesel mai vechi. Datorita emisiilor reduse de NOx, vehiculele cu motor diesel EU6 nu trebuie sa plateasca aceasta taxa.
Incepand din septembrie 2015, toate motoarele Jaguar de pe pietele UE si EEA respecta normele exigente EU6. Acest lucru inseamna ca motoarele diesel Jaguar sunt atat de nepoluante, incat pot circula fara taxe suplimentare in zonele cu restrictii foarte exigente privind emisiile, care presupun plata unei taxe de catre soferii care conduc vehicule cu emisii ridicate de noxe.
Angajamentul Jaguar privind condusul sustenabil se reflecta in realizarea celor mai nepoluante motorizari de pana acum.
Procedura de testare a vehiculelor usoare, armonizata la nivel mondial (WLTP) este o metoda noua de testare in laborator, introdusa in septembrie 2017 si conceputa pentru a genera rezultate privind consumul de combustibil si emisiile de mai CO2 apropiate de realitate. Un nou standard privind emisiile (EU6d RDE) va presupune pentru prima data testarea automobilelor atat pe sosea, cat si in laborator, si va asigura o valoare si mai apropiata de realitate a emisiilor de noxe.
Incepand din septembrie 2015, toate motorizarile diesel Jaguar destinate pietelor din UE si EEA sunt echipate cu sistem de reducere catalitica selectiva (SCR). Acesta utilizeaza AdBlue®, un lichid pe baza de uree, in vederea reducerii semnificative a impactului asupra mediului inconjurator.
Tehnologia de filtrare care echipeaza standard toate modelele diesel Jaguar elimina pana la 99% din particule inainte ca acestea sa ajunga in atmosfera.
Care este diferenta intre motorizarile diesel si cele pe benzina?
Multi cred ca vehiculele diesel sunt mai lente, mai zgomotoase si au cu cost de exploatare mai mare decat vehiculele pe benzina. Insa tehnologiile imbunatatite ale motorizarilor diesel si noutatile tehnologice permit reducerea la minimum a diferentelor dintre cele 2 variante.
Cuplul la turatii mici al unui motor diesel este ideal pentru tractare, deoarece permite schimbarea mai timpurie a vitezelor si asigura o acceleratie viguroasa.
Motoarele pe benzina sunt mai agile si mai silentioase la turatii mari, insa si cuplul motor maxim este disponibil la turatii mai mari decat la un motor diesel.
Care varianta de motorizare este mai potrivita pentru mine?
Inainte de a achizitiona un vehicul, trebuie sa tineti cont de mediul in care il veti utiliza. Motoarele diesel sunt mai eficiente la drumuri lungi, parcurse cu viteze mari. Dar daca parcurgeti in general drumuri scurte, cu opriri si porniri frecvente, specifice traficului urban, un motor diesel nu este neaparat cea mai buna alegere.
Densitatea energetica mai mare a motorinei si modul in care este eliberata energia in timpul arderii inseamna ca, daca parcurgeti cel putin 19.000 km pe an, un motor diesel este mai eficient. Prin urmare, s-ar putea sa reprezinte o solutie mai economica.
Vehiculele diesel moderne sunt echipate cu filtru de particule (DPF). Acest filtru colecteaza particulele din gazele de esapament si le arde atunci cand este atinsa o anumita temperatura. Drumurile mai scurte, cum ar fi cele efectuate in mediul urban, fac acest proces mai dificil de realizat. Pentru deplasarea cu precadere in oras, s-ar putea ca un vehicul pe benzina, hibrid sau electric sa fie o alegere mai potrivita.
Cum o sa ma afecteze modificarile legislative privind motoarele diesel?
Este posibil ca in urmatorii 2 - 3 ani utilizarea vehiculelor diesel in mediul urban sa genereze costuri suplimentare mai mari decat cele aferente vehiculelor pe benzina sau cu alte sisteme de propulsie.
Cu toate acestea, proprietarii de vehicule diesel mai noi, care respecta standardele de emisii EU6, nu vor trebui sa plateasca taxe la fel de mari ca proprietarii de vehicule diesel mai vechi si mai poluante.
Toate vehiculele noastre diesel comercializate incepand cu luna septembrie 2015 pe pietele din UE si EEA respecta standardele EU6.
Rezultatele de pana acum:
Am investit peste 1 miliard de lire in centrul modern de productie motoare, pentru a dezvolta motoare diesel mai mici si mai putin poluante, iar aceste imbunatatiri au generat rezultate remarcabile. Intre 2007 si 2015 am redus emisiile de CO2 ale vehiculelor comercializate in Europa cu 32%. In plus, intre 2004 si 2016, inginerii specializati Jaguar au reusit reducerea emisiilor de NOx cu 90%.
Ce trebuie sa fac?
Ghidul simplu Jaguar de alegere a motorizarii va va permite sa luati o decizie informata, in functie de modul de utilizare.