CONDITII REALE DE EXPLOATARE


Informatii privind WLTP: noul standard privind eficienta energetica.

Testarea vehiculelor este un ajutor pentru a intelege conditiile reale, la fel cum hartile ne permit sa intelegem o calatorie. Asa cum hartile s-au imbunatatit - trecand de la A-Z la navigatie prin satelit si oferind directii mai exacte pe masura dezvoltarii - noile teste WLTP si RDE pentru consumul de combustibil si emisiile de noxe vor asigura informatii mai exacte la cumpararea unui vehicul nou.



Pana in septembrie 2018 va fi implementat noul standard european WLTP (procedura de testare a vehiculelor usoare, armonizata la nivel mondial). WLTP inlocuieste standardul actual NEDC (noul ciclu de condus european), oferind informatii privind eficienta energetica a vehiculelor diesel, pe benzina, electrice si hibride. La achizitia unui vehicul nou, veti beneficia de informatii mai exacte privind autonomia reala.


Pentru vehiculele cu motor pe benzina, diesel si propulsie hibrida (MHEV sau PHEV), pe langa consumul de combustibil sunt masurate si emisiile de noxe. Pentru vehiculele electrice, pe langa autonomie este masurat si consumul de energie. Testele care masoara aceste valori vor fi efectuate pentru toate vehiculele pana in luna septembrie 2018.


Nu ne vom schimba - cu performante extraordinare si tehnologie de varf, vehiculele Land Rover vor ramane un exemplu de urmat in privinta designului si tehnologiilor utilizate. Valorile noi vor oferi doar informatii mai exacte privind performantele motorizarilor Land Rover in conditii reale de exploatare.


Noile teste sunt proiectate pentru a fi mai bine adaptate la tehnologia actuala a motoarelor. NEDC a fost actualizat ultima data in 1997, cand a devenit disponibila pe scara larga prima generatie de vehicule moderne cu propulsie hibrida. 2 decenii mai tarziu, pe langa modelele PHEV si MHEV, au aparut vehiculele electrice, precum modelul Land Rover. Testele NEDC nu au fost proiectate pentru aceste tipuri de vehicule. De aceea, a aparut standardul WLTP.





O modalitate de rezolvare a neajunsurilor NEDC este prin testare extensiva. Testele NEDC aveau o durata de aproximativ 20 de minute. Noul test WLTP va avea o durata de 30 de minute si, pe langa testarea vehiculului, este testata si influenta echipamentelor optionale, cum ar fi accesoriile montate din fabrica.


Desigur, aceste teste au doar un rol informativ. In conditii reale, valorile sunt influentate de o serie de factori precum suprafata de deplasare, starea vremii si stilul de condus. In septembrie 2019 vor aparea valori suplimentare, pe masura ce vor intra in vigoare noi teste in conditii reale. Acestea vor masura si emisiile de oxizi de azot (x), particule si alte gaze de esapament.


WLTP ofera informatii suplimentare fata de NEDC, pentru a va permite sa luati decizii informate atunci cand cumparati un vehicul. Noile teste sunt mai exigente si nu au nimic in comun cu cele utilizate pana acum. Valorile consumului de combustibil si emisiilor de dioxid de carbon (CO2) conform WLTP vor fi mai exacte, dar mai mari comparativ cu valorile NEDC si, in mod asemanator, valoarea autonomiei vehiculelor electrice va fi mai mica.






CAND VA AVEA LOC TRECEREA LA WLTP?



Toate modelele complet noi fabricate incepand cu septembrie 2017 sunt testate conform WLTP. Cu toate acestea, UE a permis o perioada de tranzitie, ceea ce inseamna ca, pana in septembrie 2018, nici noi si nici ceilalti producatori nu vom fi obligati sa testam modelele existente conform acestor standarde. Noul standard va intra in vigoare in tarile membre UE, precum si in Elvetia, Turcia, Norvegia, Liechtenstein si Israel.


De asemenea, in septembrie 2018, in aceste tari va deveni obligatorie si testarea RDE (emisii in conditii reale de deplasare). RDE va masura emisiile de particule si oxizi de azot (NO2) in conditii reale de deplasare. Land Rover respecta deja valorile limita impuse de standardul EU6d RDE. Pana in 2020, veti putea consulta aceste valori noi testate conform WLTP si RDE in tarile membre UE si in alte tari care vor adopta acest standard.