Prin plan cu sigla Defender pe capota

POVESTEA DEFENDER

Defender provoaca imposibilul. Proiectat ergonomic, foarte apreciat si extrem de durabil, este un erou al timpurilor moderne care isi respecta trecutul si in acelasi timp anticipeaza viitorul.


Primul 4x4 civil de succes din lume a participat la schimbarea acesteia - deschizand noi orizonturi pentru aventura, calatorii si actiuni umanitare, pe toate continentele.


Defender modeleaza si peisajul cultural. A asigurat transportul membrilor Casei Regale in tururi efectuate in lumea intreaga si a fost in centrul atentiei alaturi de unele dintre cele mai cunoscute staruri de cinema.


Totul a fost posibil datorita viziunii celor doi frati Wilks. Spencer Wilks era manager general a companiei Rover si Maurice inginerul sef vizionar.

Noul si vechiul Defender fata in fata in teren deschis

Povestea Defender incepe in 1947 la Red Wharf Bay, pe insula galeza Anglesey. Maurice Wilks a desenat pe nisip o schita care va deveni unul dintre cele mai celebre vehicule din toate timpurile.


In mai putin de un an, modelul Land Rover finalizat a fost prezentat lumii intregi. Un simbol al designului industrial, acesta a fost proiectat pentru a fi capabil in off-road, cu panouri din aluminiu, console foarte scurte si, foarte important, tractiune integrala nepermanenta.


Pe toate modelele, mai putin pe primele, manetele cu nuca rosu cu galben ale transmisiei au redus manevra de trecere de la tractiunea spate la cea integrala la o procedura simpla si usor de executat. Acesta este stramosul performantului sistem Terrain Response care echipeaza actuala generatie Defender.


In cateva luni, creatia lui Wilks a putut fi achizitionata de clienti din lumea intreaga. In curand avea sa fie folosita de familia regala britanica. Primul Land Rover destinat oficialitatilor de stat avea o platforma spate proiectata special si a fost utilizat de catre Regina Elisabeta a II-a si Printul Filip, Duce de Edinburgh, pentru a saluta multimea in timpul turneului in Commonwealth care a avut loc in 1953.


De-a lungul vietii sale indelungate, Regina Elisabeta a II-a a fost vazuta adesea la volanul modelului Defender pe domeniile regale, unde Defender continua sa fie in serviciul Casei Regale.

Modelul Defender anterior
Lot de coordonare ER 11

De asemenea, vehiculul a permis unui nou gen de pasionati de aventura sa strabata orice fel de teren, in orice loc din lume. De acum deja legendara expeditie catre Orientul Indepartat organizata de universitatile Oxford si Cambridge a captivat atentia tuturor, cu 6 studenti din cadrul acestor universitati care au parcurs 28.800 km, de la Londra la Singapore, in 1955-1956.


Inspirati de aceasta realizare, britanicii Brits George si Jinx Rodger au parcurs 16.000 km in 7 ani, cu un Station Wagon, relatand despre triburile si fauna periclitate din Africa. Biologul canadian Bristol Foster si artistul naturalist Robert Bateman au efectuat o calatorie de 64.000 km in jurul lumii. Si multe alte aventuri.


Astfel de realizari au ajutat la crearea unui trend de off-road in scop recreativ. Participantii la Camel Trophy – o competitie 4x4 asemanatoare unui campionat mondial – au inspirat crearea instrumentului multifunctional perfect pentru cele mai dificile expeditii sau pur si simplu pentru iesirile la camping in aer liber.


Defender a transformat acest trend intr-un fenomen global. Reprezinta exponentul clasic si intruchiparea spiritului umanitar, de aventura si off-road.


Acest lucru a fost posibil, in primul rand, pentru ca a fost proiectat pentru performante de exceptie. Si inca este. Fiecare versiune a fost imbunatatita, stabilind standarde greu de atins de concurenta.


Cresterea ampatamentului a permis imbunatatirea utilitatii variantei initiale si introducerea versiunilor Pick-up si Station Wagon. Versiunea Station Wagon a fost prima echipata cu faimoasele geamuri de pe marginea plafonului, care iluminau habitaclul si imbunatateau vizibilitatea la negocierea acelor de par pe drumuri de munte.


Motoarele au devenit mai puternice si mai eficiente, dar vehiculul ramanea in continuare unul mai ales utilitar. Un prim „pachet confort” includea putin mai mult decat un plafon si capitonaje pentru usi. Insa un echipament care nu s-a demodat nici pana acum sunt covorasele rezistente din cauciuc, lavabile, pe care inca le puteti comanda pentru Defender.

Defender parcat in desert

In primii 10 ani, 70% din productie a fost exportata in 150 de tari. Niciun vehicul inaintea sa nu a strabatut mai multe drumuri din lumea intreaga. Pentru multi oameni de pe glob, acesta a fost probabil primul vehicul pe care l-au vazut in viata lor.


La nivel mondial, vanzarile au inclus versiuni militare, de unde si denumirea Defender, preluata ulterior de toate versiunile. Multe modele civile s-au comportat eroic, servind ca vehicule de asistenta rutiera, ambulante si platforme actionate hidraulic.


Defender a participat si la raliuri, sub forma unei masini de curse foarte performante realizate de expertii de la Browler.


Cu o durabilitate de necontestat, acest 4x4 inconfundabil a devenit tot mai apreciat. Seria II din 1958 avea un aspect mai rafinat, cu o curba la nivelul centurii caroseriei pastrata inclusiv la generatia Defender actuala.

Defender Classic Editions in showroom

Noul aspect i-a adus celebritatea. In anii 60, vedete importante precum Marylin Monroe, Steve McQueen si Paul McCartney au fost fotografiate in prezenta creatiei cuceritoare a fratilor Wilks.


Elementele moderne de confort si-au facut aparitia in 1971, odata cu Seria III, si includeau plansa de bord capitonata si un volan nou. Clientii care apreciau performantele imbunatatite pe sosea, dar si in off-road, puteau comanda motorizarea V8.


Modelul County din 1982 a fost un alt indiciu ca acest 4x4 era mai mult decat un vehicul utilitar. Diferit la exterior prin culorile noi cu abtibilduri aplicate, acesta oferea, de asemenea, pentru prima data, scaune cu tapiterie din stofa.


Un an mai tarziu, versiunile Ninety si One Ten s-au remarcat prin designul partii frontale, care a ramas neschimbat pana la sfarsitul productiei modelului Defender clasic. A fost introdusa motorizarea turbodiesel, alaturi de un interior imbunatatit. De asemenea, confortul a fost amplificat de noua suspensie cu arcuri elicoidale.


Denumirea Defender a fost introdusa in 1990. A reprezentat interpretarea perfecta a parerii clientilor din lumea intreaga despre acest vehicul special: de incredere, fiabil si robust. Proiectat pentru a strabate orice fel de suprafata.

Defender in off-road, vreme inchisa/furtuna

Defender urmeaza si in prezent aceasta traditie. Acest model simbolic reimaginat este un expert de talie mondiala pe carosabil si in off-road. Cel mai robust si mai capabil Defender realizat vreodata, este de neoprit si simplu de recunoscut.


Disponibil in variantele de caroserie 90, 110 si 130, cu pana la 8 locuri, fiecare model are o personalitate aparte. Versiunea Defender Hard Top este o autoutilitara pentru utilizare profesionala, in variantele de caroserie 90 si 110.


Toate au fost testate in cele mai dificile conditii, de la gheturile nordului la deserturile aride. Toate au o caroserie de 3 ori mai robusta decat rivalii lor 4x4.


Viziunea de lux modern prin design specifica Defender se remarca prin durabilitate si sustenabilitate. Defender 110 este disponibil in varianta electric hybrid.


Conform spiritului sau eroic si carismatic, acesta continua sa sprijine activitatile umanitare si de conservare, alaturi de Federatia Internationala a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie si Tusk Trust.


A fost imortalizat in Lego, inspirand reprezentantii tinerei generatii din lumea intreaga sa devina eroi ai lumii moderne. De asemenea, este vedeta de cinema.


Fanii James Bond au facut cunostinta cu Defender 110 SVX cabina dubla in SPECTRE, in timpul urmaririi montane a agentului 007. Insa la cea mai dificila incercare a fost supus modelul Defender actual. Cascadorii au fortat la limita o flota de modele 110, in conditii de off-road extreme in No Time To Die, a 25-a aventura cu Bond in rolul principal, intr-o urmarire cu masini spectaculoasa.


A fost un rol perfect pentru un vehicul devenit acum legendar. Defender are in vedere electrificarea in viitorul apropiat, dar ramane fidel valorilor traditionale din 1948 - un simbol al libertatii.

MAI MULE RELATARI DESPRE DEFENDER

sustinem femeile indraznete

FEMEI INDRAZNETE

Sarbatorim femeile indraznete, care sfideaza limitele in fiecare zi cu modelul Defender.
Femeie plecand in calatorie cu Defender

SIRENA DE LA POL

Fotografa Megan Hemsworth face eforturi pentru a capta frumusetea celor mai periculoase mari.
Crucea Rosie

PARTENERI UMANITARI DIN 1954

Consolidam puterea, pregatirea si rezilienta comunitatilor din lumea intreaga, alaturi de Crucea Rosie din Marea Britanie.

EXPLORATI DEFENDER

Vehicul parcat in desert

DEFENDER 130

Cel mai mare spatiu la aceasta clasa, pentru pana la 8 pasageri, datorita randului 3 de locuri.
Imagine cu partea laterala a vehiculului parcat intr-o zona inverzita

DEFENDER 110

Spatiu sporit pentru 7 pasageri si rand 3 de locuri disponibil optional.
Imagine cu partea laterala a vehiculului parcat

DEFENDER 90

Selectati intre 5 sau 6 locuri.
Imagine cu partea laterala a modelului Defender

DEFENDER HARDTOP

Disponibil cu 5, 6 sau 7 locuri, in 2 variante de caroserie.