RANGE ROVER: ISTORIA

DE MAI BINE DE 45 DE ANI, RANGE ROVER REPREZINTA STANDARDUL IN MATERIE DE LUX SI ABILITATI IN TEREN ACCIDENTAT

De la lansarea primului Range Rover, in 1970, vehiculul a evoluat continuu. Cel mai luxos SUV din lume se remarca prin caracterul sau sofisticat, calitati excelente in teren accidentat si design inspirat, precum si prin inovatii tehnologice, care il individualizeaza in clasa din care face parte. Va prezentam evolutia in timp a modelelor din gama Range Rover, model considerat a fi primul SUV de lux.



Gama de modele Range Rover, inclusiv Range Rover Velar din 2017



1969 - prototipul Range Rover Velar
Pentru ca prototipul primului Range Rover sa fie un secret bine pastrat, designerii si inginerii acestui model nou si revolutionar i-au dat prototipului top-secret numele „Velar”, provenit din cuvantul italian „velare”, care inseamna a camufla sau a acoperi. Pentru a-si ascunde identitatea, primele 26 de prototipuri au fost chiar echipate cu o sigla cu acelasi nume.



Pentru a-si ascunde identitatea, primele prototipuri Range Rover au purtat sigla Velar



1970 - primul Range Rover de serie, cu 3 usi
Dupa testarea cu succes a conceptului Velar, a fost prezentat publicului primul Range Rover. A fost intampinat cu entuziasm, datorita combinatiei rar intalnite intre capacitatile in teren accidentat si designul elegant. A fost primul vehicul cu tractiune integrala permanenta, hayon din 2 bucati, capota mare, articulata in fata, si centura continua a caroseriei


1981 - Range Rover cu 4 usi
Dupa 11 ani de la lansare, Range Rover Classic a primit o versiune cu 4 usi, pentru ca fanii acestui model sa poate alege intre mai multe versiuni.


Chiar de la lansare, Range Rover s-a facut remarcat prin aspectul luxos

Cu designul sau remarcabil, modelul Range Rover poate fi recunoscut imediat

1994 - a doua generatie de Range Rover
Mai luxos decat predecesorul sau, modelul din a doua generatie s-a facut remarcat prin silueta prestigioasa si farurile patrate, in locul celor clasice, rotunde. Aceste faruri au reprezentat un element distinctiv de design, pana in zilele noastre.


2001 - a treia generatie de Range Rover
Mai modern, acest Range Rover a fost primul model cu o structura de tip monococa. Designul plonjant spre spate al caroseriei a fost inspirat de cel al barcii de viteza italiene Riva, iar ornamentele metalice ale habitaclului ne duc cu gandul la fuliile iahtului de lux.


A doua generatie Range Rover s-a remarcat prin interiorul mai luxos

Designul vehiculului a fost inspirat de cel al barcii de viteza italiene Riva

2004 - conceptul Range Stormer
Concept carul Stormer s-a facut remarcat pentru ca a prezentat directia in care se va indrepta designul Range Rover si prin abordarea indrazneata a echiparii vehiculului cu tehnologii noi.


2005 - prezentarea modelului Range Rover Sport
Prezentarea primului SUV sportiv din gama Range Rover a adus in prim plan atentia pe care Land Rover o acorda performantelor. Gama de motorizari includea o varianta supraalimentata, de 4,2 litri, pe benzina, care oferea acceleratii rapide. Range Rover Sport dispunea si de suspensie pneumatica integrala, care permitea reglarea garzii la sol si optimiza confortul si performantele, atat pe sosea, cat si in teren accidentat. Garda la sol variabila a reprezentat unul dintre multele echipamente noi care au reflectat performantele dinamice in aspectul vehiculului.


Conceptul Stormer a prezentat directia in care se indrepta designul Range Rover

Range Rover Sport oferea performante imbunatatite

2008 - conceptul LRX
Acest concept cross-coupé a reprezentat un pas ambitios si progresist pentru echipa de design Land Rover. Destinat soferilor care arareori parasesc drumurile asfaltate, conceptul pastra calitatile legendare Land Rover, dar se remarca si printr-un habitaclu caracterizat de presa ca fiind „futuristic”.



Designul conceptului LRX a influentat semnificativ designul modelului Range Rover Evoque



2011 - prezentarea modelului Range Rover Evoque
Incununat cu titlul de „Masina Anului” de catre numeroase publicatii, Range Rover Evoque a facut senzatie inca de la lansarea sa, la Salonul Auto de la Paris din 2010. Multe dintre elementele conceptului LRX se regaseau pe acest cross-coupé luxos, cum ar fi interpretarea moderna a designului clasic Range Rover.



Prezentarea modelului Range Rover Evoque a insemnat adoptarea unui design nou, indraznet



2012 - a patra generatie de Range Rover
A patra generatie a modelului Range Rover a fost prima care dispunea de caroserie usoara, din aluminiu, si s-a remarcat prin ampatamentul lung si linia plonjanta spre spate a plafonului. De asemenea, vehiculul era echipat cu o noua versiune a sistemului Land Rover Terrain Response®. Acest sistem incorporat de ajutor la condus permite selectarea automata a setarii celei mai potrivite pentru transmisie, in functie de conditiile de deplasare.


2013 - Range Rover hibrid
Primul model Range Rover cu propulsie hibrida nu se remarca doar prin consum de combustibil si emisii de noxe mai reduse, ci si prin asigurarea acelorasi abilitati in teren accidentat. Pentru a dovedi acest lucru, a fost organizat un raid de 16.000 km, cu plecare de la Solihull si sosire la Bombay, care cuprindea cel mai dificil traseu in teren accidentat, traversarea muntilor Himalaya.


Primul Range Rover hibrid a permis reducerea emisiilor, fara afectarea performantelor

Modelul cu propulsie hibrida pastra echipamentele de lux specifice unui Range Rover

2013 - a doua generatie de Range Rover Sport
Prezentat de actorul Daniel Craig, care a jucat rolul lui James Bond, noul model s-a remarcat prin motorizari V6 de 3,0 litri mai eficiente. La lansarea sa, mai multe strazi din New York au fost inchise.



A doua generatie a modelului Range Rover Sport s-a remarcat prin motorizari mai puternice



2015 - prezentarea modelului Range Rover Sport SVR
Proiectat pentru a imbina caracteristicile unui SUV performant cu o putere optima a motorului, Range Rover Sport SVR a fost primul model fabricat de divizia Special Vehicle Operations. Acest model ofera performante de neegalat; este cel mai rapid Land Rover de pana acum. Puterea vehiculului se regaseste in elemente de design precum cele 4 tevi de esapament si spoilerul spate special.


2015 - Range Rover SVAutobiography
Varful de gama in materie de lux si rafinament, Range Rover SVAutobiography a redefinit experienta Range Rover. Atentia la detalii se observa in finisajele din aluminiu lustruit si scaunele luxoase din habitaclu. La exterior, gama de culori specifica a permis soferilor sa beneficieze de cel mai ridicat nivel de lux, specific Range Rover. A urmat la scurt timp lansarea modelului SVAutobiography Dynamic, care prin designul personalizat si motorul V8 puternic punea in evidenta puterea si agilitatea vehiculului.


Range Rover Sport SVR imbina puterea si performantele, pentru un condus sportiv

Varful de gama in materie de lux si sofisticare - Range Rover SVAutobiography

2015 - Range Rover Evoque Convertible
Evoque Convertible este primul model decapotabil Range Rover si imbina calitatile legendare ale unui Land Rover cu elemente de design moderne, cum ar fi pavilionul escamotabil in Z, fara a renunta la linia de design specifica unui Land Rover. Rezultatul este primul model compact premium si cel mai capabil SUV decapotabil, cu tractiune integrala.



Range Rover Evoque Convertible a fost primul Range Rover de acest tip



De la conceptul top secret Velar la primul Range Rover Evoque Convertible, evolutia Range Rover este clara. Un SUV luxos, fara niciun compromis in privinta calitatilor in teren accidentat si care continua sa fie etalonul in materie de design si performante.


2017 - prezentarea noului Range Rover Velar





A fost lansat un model nou in gama Range Rover. Cu liniile sale elegante si designul vizionar, Range Rover Velar este un SUV care se remarca prin aceleasi calitati, lux si rafinament specifice Land Rover.

NOUL RANGE ROVER VELAR

DESCOPERITI UN MODEL RANGE ROVER AVANGARDIST

CEL MAI VIZIONAR SUV LAND ROVER DE PANA ACUM

CEL MAI VIZIONAR SUV LAND ROVER DE PANA ACUM

Filozofia de design a modelului Range Rover Velar este fara compromis. Formele indraznete, manerele usilor si spoilerul spate integrat imbunatatesc aerodinamica. Grila de radiator lucioasa confera partii din fata a vehiculului o personalitate incontestabila.
REMARCABIL. RAFINAT. CAPABIL.

REMARCABIL. RAFINAT. CAPABIL.

Alegeti un model si incepeti sa creati un Range Rover Velar potrivit pentru dvs. Va puteti admira creatia din toate unghiurile si o puteti revizita oricand doriti. Dupa ce terminati, puteti distribui configuratia prietenilor sau dealerului local Land Rover.
RAMANETI LA CURENT

RAMANETI LA CURENT

Pentru a fi primul care primiti actualizari, faceti clic pe linkul de mai jos

MAI MULTE POVESTI

PROBA DE COBORARE CU RANGE ROVER SPORT

PROBA DE COBORARE CU RANGE ROVER SPORT

De la gheata, bolovani si pietris la noroi, pamant si iarba, Proba Infernului are de toate. O coborare abrupta de 15 km pe un munte din Elvetia a solicitat la maximum modelul Range Rover Sport, insa provocarea a fost depasita cu stil
CAND DESIGNUL SE IMBINA CU LUXUL

CAND DESIGNUL SE IMBINA CU LUXUL

Cu o istorie comuna bogata, Range Rover si ceasurile Zenith s-au intalnit pentru a crea editia speciala Zenith El Primero Range Rover, un ceas care stabileste noi standarde in materie de lux.
MODERNITATE: LUMEA REIMAGINATA

MODERNITATE: LUMEA REIMAGINATA

Designul joaca un rol tot mai important in dezvoltarea vehiculelor Land Rover si, pentru a sarbatori acest lucru, Land Rover sponsorizeaza Saptamana Modernitatii de la Palm Springs. Facem cunostinta cu creatorii inspirati in continuare de cea mai importanta filozofie de design a secolului 20.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2020

Jaguar Land Rover Limited: Sediu social: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Inregistrat in Anglia cu nr.: 1672070

Informatiile, datele tehnice, motorizarile si culorile de pe acest site se bazeaza pe configuratia pentru Europa, pot varia in functie de piata si pot fi supuse modificarilor fara notificare prealabila. Unele vehicule prezinta echipamente optionale care s-ar putea sa nu fie disponibile pe toate pietele. Pentru disponibilitate locala si preturi, contactati dealerul local. Valorile furnizate sunt rezultate din testele oficiale realizate de producator in conformitate cu legislatia UE. Consumul real de combustibil al unui vehicul poate sa fie diferit de cel obtinut la teste, iar aceste valori au numai rol comparativ.

WLTP este noul test oficial UE utilizat pentru calcularea valorilor standardizate ale consumului de combustibil si emisiilor de CO2 ale vehiculelor de pasageri. Masoara consumul de combustibil, de energie, autonomia si emisiile. Acesta este conceput pentru a furniza valori mai apropiate de cele reale. Testeaza vehiculele dotate cu echipamente optionale si utilizeaza o procedura de testare si un stil de condus mai exigente.