Range Rover este una dintre cele mai cunoscute marci de lux britanice. Lider prin puterea exemplului inca din 1970, gratie originalitatii si designului exemplar.
Creat intr-o perioada cu multe transformari, a devenit un nou tip de vehicul - unul capabil sa ajunga oriunde si potrivit in orice imprejurare. De la covorul rosu la drumurile de tara, fiecare membru al familiei Range Rover continua sa stabileasca noi standarde de lux.
Charles Spencer King stia ca lumea se va schimba. Vehiculele experimentale cu motor cu reactie la care a lucrat in anii '50 nu s-au impus asa cum se astepta, insa „Spen” si-a imaginat noi modalitati de deplasare.
Un spirit cutezator, nepotul lui Maurice si Spencer Wilks, care au proiectat primul model Land Rover, Spen King era un impatimit al aventurilor in teren accidentat.
Nu oricine putea participa la astfel de expeditii pline de provocari. Iar Spen a inteles un lucru: menirea sa era sa creeze vehiculul mult asteptat - un vehicul cu design modern si, in acelasi timp, capabil de performante de exceptie chiar si in teren accidentat.
Spen King si-a dat seama ca stilul de viata modern imbina din ce in ce mai mult cariera, familia si activitatile in aer liber. Modelul Range Rover conceput de el special pentru acest stil de viata si prezentat in 1970 a fost o revelatie.
Cu forma originala a acestui vehicul, schitata de Spen si desavarsita de David Bache, a inceput nu doar o noua decada, ci o noua era auto.
A fost o capodopera a designului industrial, atat de bine primita incat a fost expusa la Muzeul Luvru din Paris. Niciun alt vehicul nu a avut aceasta onoare.
Capota extinsa, centura continua a caroseriei si hayonul divizat reprezinta elemente originale Range Rover. Iar abilitatile sale erau pe masura si de neegalat, cu tractiune integrala permanenta, frane cu disc si motor V8 puternic.
Interiorul Range Rover era, de asemenea, modern si centrat pe design - pozitie de condus dominanta inedita si habitaclu cu forme si materiale mult superioare abordarii traditionale cu lemn si crom.
Inovator inca de la inceput, Range Rover a fost proiectat pentru actionarea cu o singura mana a multor elemente, cum ar fi hayonul sau busonul rezervorului de combustibil. Un element aparte a fost si echiparea scaunelor fata cu manete pe ambele parti, astfel incat soferul sa poata manevra usor scaunul pasagerului fata, pentru a permite accesul pe bancheta din spate.
Range Rover a patruns nu doar in lumea artei, ci si a modei, debutand cu modelul de lux In Vogue din 1981. Un model creat pentru o sesiune foto speciala la Biarritz s-a transformat in prima editie limitata a marcii, la solicitarea cititorilor revistei, incantati de vopseaua metalizata „Vogue Blue”, aerul conditionat sau cosul pentru picnic.
Au urmat alte 2 editii In Vogue si apoi Vogue a devenit un model de gama. Au mai fost si alte editii limitate Range Rover. Designerul Lord Linley a dat numele unei versiuni extrem de rare, cu interior personalizat si realizat manual, la al carui design a contribuit.
Persoane de rang inalt si lideri importanti din intreaga lume s-au bucurat chiar de la inceput de modelele Range Rover, cu care au creat relatii de durata. Modelul hibrid Range Rover State Review, creat in 2015 pentru Regina Elisabeta a II-a, semnifica relatia profunda dintre marca de renume si cei mai distinsi clienti.
Chiar si cei mai buni trebuie sa se dezvolte pentru a ramane in frunte, iar primul Ranger Rover a fost urmat de un model cu 4 usi. Si apoi inginerii au pregatit o noua premiera.
Primul 4x4 din lume echipat cu sistem ABS de antiblocare a franelor. Si tot primul echipat cu control electronic al tractiunii si suspensie pneumatica gestionata electronic.
Prezentata in 1994, cea de-a doua generatie a adus un plus de spatiu si o suspensie pneumatica imbunatatita - garantand senzatia de rafinament la bord specifica Range Rover, chiar si in teren accidentat. A introdus, de asemenea, serviciul „Autobiography”, oferind optiuni diversificate de configurare a culorilor, tapiteriei si ornamentelor interioare finisate manual. Acest nivel de lux, nemaiintalnit la un SUV, este oferit in prezent prin serviciul Range Rover SV Bespoke.
Sistemul Terrain Response specific Ranger Rover a fost introdus odata cu cea de-a treia generatie, care a debutat in 2001. Toate cunostintele acumulate in cateva decenii de perfectionare a tehnologiilor pentru teren accidentat sunt concentrate in acest sistem de comanda intuitiv, Terrain Response, un adevarat specialist la bord, care permite soferului sa profite la maximum de capabilitatile de neegalat ale Ranger Rover.
Dar si performantele pe sosea au evoluat enorm. Comportamentul rutier al Range Rover s-a ridicat intotdeauna la nivelul vehiculelor de strada. Iar acum era la nivelul vehiculelor de lux.
Cea de-a patra generatie Range Rover, lansata in 2012, imbina puterea si masa redusa mai armonios ca niciodata - primul SUV 100% din aluminiu. O motorizare electric hybrid puternica oferea pentru prima o deplasare silentioasa si fara emisii de noxe.
Range Rover urmeaza si in prezent aceasta traditie, stabilind noi standarde privind performantele si modernitatea. Este proiectat pentru rafinament desavarsit, de la difuzoarele de ultima generatie integrate in tetiere, cu functie de reducere activa a zgomotului, la sistemul de directie integrala care permite cel mai mic diametru de bracaj.
Versiunile ultra-exclusiviste raman un element specific marcii. Range Rover SV Carmel Edition 2023 a fost creat pentru un numar restrans de clienti din Statele Unite. Beneficiaza de exterior Satin Bronze si habitaclu premium SV Signature Suite, cu 4 locuri, masuta Club pliabila si frigider incorporat.
Cea de-a cincea generatie Range Rover este si cea mai impresionanta. Distinct, dar cu gene usor de recunoscut, fiecare model se remarca prin capota extinsa si plafonul plonjant, elemente caracteristice inca din 1970.
Si totul a inceput cand Range Rover Sport a reinterpretat modelul original din 2005. Pasional, impresionant si fara compromisuri, acest SUV de lux performant se remarca prin confortul si rafinamentul desavarsite, completate de abilitatile dinamice. Totul dintr-un habitaclu specific sportiv, care pune accent pe nevoile soferului. Range Rover Sport SV este cel mai rapid Range Rover.
Range Rover a creat ulterior un alt vehicul inedit. Range Rover Evoque din 2010 a fost primul SUV compact creat vreodata. Simplificat, sofisticat si carismatic, un exemplu de condus eficient si fara efort in oras, cu motorizare plug-in electric hybrid.
Cel de-al patrulea membru al familiei, Range Rover Velar, cu proportii atent echilibrate, s-a incadrat perfect in 2017 intre Range Rover Evoque si Range Rover Sport. Designul sau simplificat intriga si atrage - expresia pura a luxului modern.
Cu o vechime de peste 50 de ani, calitatea fabricatiei Ranger Rover s-a ilustrat pe deplin in cea mai cunoscuta si mai ravnita familie de SUV-uri de lux si in experiente exclusiviste pe masura. Range Rover House ofera vacante exclusiviste pentru clienti si oaspeti, in unele dintre cele mai faimoase locatii din lume, din Alpii italieni pana pe coasta californiana.
Fiecare casa de vacanta - scrupulos proiectata sub supravegherea directorului de design prof. Gerry McGovern OBE - intruchipeaza filozofia de design de lux, modern si armonios Range Rover, incorporand in acelasi timp tipicul local si tendintele culturale.
Sustenabilitatea sta la baza acestei viziuni de lux modern prin design. De aceea toate modelele Range Rover sunt disponibile in varianta electric hybrid. O noua era va incepe odata cu modelul Range Rover 100% electric din 2024, cu livrare catre clienti din 2025.