Noul Range Rover este cu siguranta unul dintre cele mai avansate tehnologic vehicule din lume. Conceptia generala a fost dezvoltata pe computere puternice: tehnologie inteligenta pentru cel mai performant vehicul de lux cu utilizare multipla.
Dar una dintre cele mai inspirate functii a fost initiata de o echipa mica de ingineri, pornind de la balamale si MDF cumparate de la magazinul local de bricolaj. Podeaua versatila a portbagajului modelului Range Rover este o capodopera de logica si utilitate si include inovatoarele scaunele rabatabile pe hayon - locul perfect pentru relaxare in aer liber. Primul prototip arata mai degraba ca un proiect scolar decat ca ceea ce a devenit - o functie ingenioasa a unui vehicul de lux versatil.
Inspirat de coordonatoarea senioara de program, Emily Booker, si mica sa echipa, inclusiv absolventi. Rezultatul a fost o functie care permite accesul rapid la obiectele depozitate in portbagajul (generos) al modelului Range Rover, ofera flexibilitate deosebita si este perfecta pentru depozitarea echipamentelor ude sau murdare (cand e timpul pentru aventura).
Tehnologia Land Rover a fost intotdeauna o parte din viata lui Emily: „Bunicul era fermier. In copilarie petreceam mult timp la ferma lui, unde avea un Defender. Mi se parea extrem de distractiv. Iar masinile noastre de familie au fost intotdeauna modele Discovery. Eram 3 frati si aveam nevoie de spatiu.”
Emily are multa experienta in design de produs. A studiat la Loughborough University. „Am participat la cateva evenimente Femei in inginerie si m-am gandit ca as putea incepe cu un program de angajare a absolventilor. Am cunoscut pe cineva de la programul de angajare a absolventilor implementat de JLR. Nu m-am gandit niciodata ca pregatirea mea ma va ajuta sa lucrez in domeniul auto.”
S-a alaturat echipei JLR cu 10 ani in urma. „Cei mai multi dintre absolventii de inginerie erau baieti. Adeseori eram singura femeie din grup. Pentru mine acest lucru a fost o responsabilitate in plus - sa aduc energie feminina si in acest domeniu.”
Emily a devenit curand lider de echipa, lucrand cu noii absolventi. „Ca femeie inginer, am atras numeroase alte absolvente. In ultimii 7 ani, am avut intotdeauna in echipa 2-4 femei, iar raportul femei-barbati s-a apropiat de 50-50. A avut loc o schimbare majora privind numarul de femei in inginerie, dar si in pozitii de conducere.”
Perspectiva feminina a fost definitorie pentru dezvoltarea podelei versatile a portbagajului. Persoanele mici de statura aveau dificultati de acces la portbagajul vehiculului Range Rover. „Cautam impreuna cu echipa noi functii utile clientilor noului Range Rover. Am dedicat un brainstorming portbagajului. Ne-am inchis intr-o camera timp de 2 zile, pentru a ne detasa de sarcinile zilnice. Adesea cele mai bune idei se nasc asa.”
Emily si echipa sa au incercat sa inteleaga ce probleme ar putea avea cei care folosesc un Range Rover. „Ideea de baza a fost sa separam partea din spate a portbagajului, pentru a permite accesul mai rapid la bagaje. Iar apoi ne-am gandit ca ar fi o idee buna sa ridicam aceasta parte si sa facem un fel de spatar. Ne-am gandit chiar ca am putea sa o transformam intr-o rampa pentru animalele de companie. Scopul nostru era sa reducem efortul clientilor si sa le imbunatatim experienta.
„Cele mai multe persoane nu folosesc intregul portbagaj. Au o geanta de serviciu, una de sport, una de cumparaturi si poate inca una cu lucruri personale. Un separator flexibil fixeaza mai bine bagajele si le face mai usor accesibile. Celor care iubesc aventura acest separator le permite sa depoziteze separat bocancii murdari sau echipamentele sportive ude de restul bagajelor. Dispune si de o suprafata care poate fi usor curatata - mult mai practic decat pe mocheta.
Cand nu este ridicat, este bine camuflat si la nivelul podelei portbagajului. Foarte subtire cand este rabatat (doar 14 mm), nu ocupa mult loc in portbagaj si este compatibil cu roata de rezerva de dimensiuni normale. Cand este folosit ca separator, se fixeaza pe pozitie. Chingile reglabile si glisierele aderente permit fixarea in siguranta a oricarui obiect, de la o sticla de vin la o geanta mare de cumparaturi. Separatorul se pliaza prin apasarea unui buton.
Trageti de cealalta chinga si acelasi separator, gratie unui mecanism dublu, se ridica in cealalta directie si creeaza un spatar in partea din spate a hayonului. Daca este fixat pe pozitie, se transforma in spatar pentru scaunele rabatabile pe hayon - o utilizare specifica hayonului divizat al modelului Range Rover. Pernele de lux ofera un plus de sustinere si confort.
„Prototipul creat de noi era necizelat, iar initial am folosit polistiren. Urmatorul prototip era din MDF si cu balamale cumparate de la magazinul de bricolaj. Era tot necizelat, dar mult mai aproape de ce ne doream, ceea ce a fost foarte important.”
Balamalele clasice si tamplaria simpla a fost transformata in finisaje placute la atingere si un mecanism de pliere sofisticat. Si astfel am adaugat inca un capitol la povestea faimoaselor echipamente Range Rover.