Experienta lui Ceri Bateman i-a asigurat o pozitie cheie in cadrul proiectului noului Defender. Inginerul sef pentru design digital al suprafetelor a fost legatura dintre designeri si ingineri, conectand silueta speciala a acestui 4x4 legendar reimaginat cu performantele si durabilitatea platformei tehnice.
Condusa de o pasiune pentru masini ce isi are originile inca din copilarie, cand urmarea lumea sporturilor cu motor alaturi de tatal sau, Ceri s-a simtit mandra sa lucreze la unul dintre cele mai asteptate vehicule noi din ultima perioada. Impactul sau asupra modelului Defender se vede clar - la nivelul farurilor high-tech, atent proiectate.
In calitate de inginer responsabil cu suprafetele exterioare, Ceri si-a pus amprenta asupra tuturor suprafetelor pe care le vede sau le atinge clientul la un vehicul. In cazul farurilor modelului Defender acest lucru a insemnat lentila exterioara a grupului optic principal, lamele lampii de semnalizare si capacul sistemului electric de spalare.
„Trebuie sa permita integrarea tuturor tehnologiilor. Si fiecare componenta are tolerante. Fiecare piesa este realizata din materiale diferite si toate piesele au distante diferite intre ele.
„Trebuie sa stii ce face fiecare piesa si sa colaborezi cu furnizorii pentru a te asigura ca nu sunt probleme, deoarece daca o sectiune nu corespunde, nu se potriveste si nu functioneaza.”
Defender a testat creativitatea lui Ceri si a echipei sale privind rezolvarea problemelor, incadrarea in spatiu 3D, comunicarea si atentia acordata detaliilor. Au reusit sa potriveasca toate componentele intr-o unitatea functionala si care sa arate asa cum au dorit designerii.
„Incercam intotdeauna sa ne concentram pe respectarea intentiei designerului si pastrarea formei cat mai aproape de cea dorita.”
Criticii si clientii au confirmat - Defender a fost un succes fabulos, de la lansarea sa care a avut loc in 2019. Farmecul modelului este evident pentru Ceri, care uneori conduce un Defender in drum spre universitate, pentru a incuraja urmatoarea generatie de designeri de automobile.
„Este un vehicul placut. Este rafinat, dar placut. Cu acest model puteti face orice doriti si il puteti utiliza in orice mod. O masina care poate face orice.”
Ceri s-a alaturat JLR dupa ce a studiat design auto.
„Pe bancile universitatii cred ca eram naiva sa cred ca numarul de barbati si femei o sa fie aproximativ egal. Eram numai 3 femei intr-un grup de 120 de persoane.”
Dar acum acest lucru se schimba. Ceri face parte din grupul de femei creative JLR, care are obiectivul de a sustine si recunoaste colegele pentru meritele lor.
„Dorim ca JLR sa adopte diversitatea pentru motivele corecte. Au fost situatii in care mi s-a spus ca pozitia mea este simbolica si nu consider ca acest lucru este adevarat. Vreau sa fiu apreciata pentru ceea ce fac, nu pentru ca sunt femeie.”